شنبه، 11 آذر 1402 تماس با ما نقشه سایت صفحه اصلی English
 
 
 
 
     

دکتر رحیم خوشبختی سرای
مرتبه علمی :استاد
تخصص : مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی
زمینه های تحقیقاتی : موتورهاي احتراق داخلي- آناليز ترمواقتصادي چرخه هاي توليد توان و توليد همزمان
مراکز تحقیقاتی :

پست الکترونیکی: khoshbakhti@sut.ac.ir
شماره تلفن: 8481 345 413 98+
شماره فکس: 4309 344 413 98+
رزومه:
 
CV
Personal:
Name: Rahim
Surname: Khoshbakhti Saray
Date of Birth: 1974
Nationality: Iran
Marital Status: Married
E-mail: khoshbakhti@sut.ac.ir

Professional Experience:
2001-2002 Researcher in Iran Khodro Engine Research Co., Tehran - Iran.
2002-2004 Lecturer in Sahand University of Technology, Tabriz, Iran.
2006-2007 Visting PhD student in Combustion Group of University of Alberta

Education:
B.Sc, Mechanical Engineering, Solids Design,  University of Tabriz, Tabriz, Iran, 1993-1997.
M.Sc, Mechanical Engineering, Energy Conversion, University of Tabriz, Tabriz, Iran, 1998-2000.
Ph.D, Mechanical Engineering, Energy Conversion, University of Tabriz, Tabriz, Iran, 2002-2007.
 

Professional Membership:
Member of Iranian Society of combustion
Member of Iranian Society of Internal combustion Engines
 

Areas of Interests:
Internal Combustion Engines
Gas engines (Dedicated + Dual-Fuel) 
Combustion Modeling 
Emission Modeling 
Emission Reduction in Internal Combustion Engines
Fuel Ignition Qualities (Petrol and Diesel), Alternative Fuels( Bio Fuels)
Exergoeconomic Analysis and optimization of Power, CHP, and CCHP Systems
 

Research Skils:

Language:

Teaching Experience:
Fuels and Combustion (B.Sc.)
Internal Combustion Engines (B.Sc.)
Selective Topics in Combustion Process (M.Sc.)
Selective Topics in Engine Emissions (M.Sc.)
Advanced Thermodynamics (M.Sc.)
Simulations of Internal Combustion Engines (M.Sc.)
Exergy Flow optimization

Awards and Distinctions:
First winner of the best PhD thesis in the 5th ICE conference, 2007

Publications:

B Omidi Kashani, R Khoshbakhti Saray, R Kheiri. Modeling and thermodynamic analysis of Municipal Solid Waste Dryer: A parametric study. Accepted for publication in Iranian Journal of Chemistry and Chemical Engineering (IJCCE).
 
AS Kalan, H Ghiasirad, RK Saray, S Mirmasoumi. Thermo-economic evaluation and multi-objective optimization of a waste heat driven combined cooling and power system based on a modified Kalina cycle. Energy Conversion and Management (2021), 247, 114723.
 
  
Kamran Poorghasemi, Rahim Khoshbakhti Saray, Ehsan Ansari, Seyed Mohammad Mousavi, Alborz Zehni. Statistical analysis on the effect of premixed ratio, EGR, and diesel fuel injection parameters on the performance and emissions of a NG/Diesel RCCI engine using a DOE method. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D: Journal of Automobile Engineering (2021).
 
Hamed Ghiasirad, Nima Asgari, Rahim Khoshbakhti Saray, Siamak Mirmasoumi. Thermoeconomic assessment of a geothermal based combined cooling, heating, and power system, integrated with a humidification-dehumidification desalination unit and an absorption heat transformer. Energy Conversion and Management (2021), 235, 113969.
 
AT Aghaei, RK Saray. Optimization of a combined cooling, heating, and power (CCHP) system with a gas turbine prime mover: a case study in the dairy industry. Energy (2021), 229, 120788.

رضا خیری، رحیم خوشبختی سرای. مدلسازی ترمودینامیکی و ارزیابی عملکرد چرخه تولید همزمان سه ‏گانه با استفاده از منابع انرژی زمین گرمایی و گاز طبیعی.  مجله مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، دوره 51، شماره 1 - شماره پیاپی 94، بهار 1400، صفحه 77-86.

 

سمیرا مرامی میلانی؛ رحیم خوشبختی سرای؛ محمد نجفی. تحلیل ترمواقتصادی و بهینه‌سازی چندهدفه چرخه‌های بازیافت تلفات حرارتی یک موتور ژنراتور گازسوز. دوره 51، شماره 3 - شماره پیاپی 9پاییز 1400، صفحه 220-211.

 

SM Milani, RK Saray, M Najafi. Comparison of different optimized heat driven power-cycle configurations of a gas engine. Applied Thermal Engineering (2020), 179, 115768.

 

Shadab Heidarabadi, Rahim Khoshbakhti Saray, Elaheh Neshat. Detailed kinetic study on methane/diesel RCCI combustion. International Journal of Engine Research (2020), DOI: 1468087420954012.

 

N Asgari, R Khoshbakhti Saray, S Mirmasoumi. Energy and exergy analyses of a novel seasonal CCHP system driven by a gas turbine integrated with a biomass gasification unit and a LiBr-water absorption chiller. Energy Conversion and Management (2020), 220, 113096.

 

Mohsen Asghari, Rahim Khoshbakhti Saray, Elaheh Neshat. Misfire detection of homogeneous charge compression ignition engines using matter‐element extension theory and thermodynamic multi zone model. Environmental Progress & Sustainable Energy (2020), 39 (5).

 

Mohsen Asghari, Rahim Khoshbakhti Saray, Elaheh Neshat. Mathematical Modeling of Knocking Combustion and Created Pressure Inhomogeneity Inside the Combustion Chamber in HCCI Engines Via Multi Zone Model. Flow, Turbulence and Combustion (2020), 105, pages213–236.

 

Seyed Mohammad Mousavi, Rahim Khoshbakhti Saray, Keyvan Bahlouli, Kamran Poorghasemi, Amin Maghbouli, Alireza Sadeghlu. Effects of pilot diesel injection strategies on combustion and emission characteristics of dual-fuel engines at part load conditions. Fuel (2019), 258, 116-153.

 

AD Zare, RK Saray, S Mirmasoumi, K Bahlouli. Optimization strategies for mixing ratio of biogas and natural gas co-firing in a cogeneration of heat and power cycle. Energy (2019), 181, 635-644.

 

SM Milani, RK Saray, M Najafi. Exergo-economic analysis of different power-cycle configurations driven by heat recovery of a gas engine. Energy Conversion and Management (2019), 186, 103-119.

 

M Nazemian, E Neshat, RK Saray. Effects of piston geometry and injection strategy on the capacity improvement of waste heat recovery from RCCI engines utilizing DOE method. Applied Thermal Engineering (2019), 152, 52-66.

 

Elaheh Neshat, Rahim Khoshbakhti Saray. Mathematical modeling and validation of mass transfer phenomenon in homogeneous charge compression ignition engines based on a thermodynamic multi zone model. Mathematical and Computer Modelling of Dynamical Systems (2019), 25 (2), 167-194.

Pashaei, J., Khoshbakhti Saray, R. Development of a quasi-dimensional, fractal-base combustion model for SI engines by simulating flame-wall interaction phenomenon. (2019) Fuel, 236, pp. 13-29.

Mirmasoumi, S., Ebrahimi, S., Saray, R.K. Enhancement of biogas production from sewage sludge in a wastewater treatment plant: Evaluation of pretreatment techniques and co-digestion under mesophilic and thermophilic conditions. (2018) Energy, 157, pp. 707-717.


Siamak Mirmasoumi, Rahim Khoshbakhti Saray, Sirous Ebrahimi. Evaluation of thermal pretreatment and digestion temperature rise in a biogas fueled combined cooling, heat, and power system using exergo-economic analysis. Energy Conversion and Management 163, 219-238.
 
Alborz Zehni, Rahim Khoshbakhti Saray. Comparison of late PCCI combustion, performance and emissions of diesel engine for B20 and B100 fuels by KIVA-CHEMKIN coupling. Renewable energy, Volume 122, July 2018, Pages 118-130.
 
A Zehni, RK Saray, E Neshat. A Detailed Study of the Effects of Biodiesel Addition and EGR on Diesel Engine PCCI Combustion, Performance and Emission Characteristics by KIVA-CHEMKIN Coupling. Journal of Engineering for Gas Turbines and Power 140 (6), 062801.

M Nazari, DJ Vahid, RK Saray, Y Mahmoudi. Experimental investigation of heat transfer and second law analysis in a pebble bed channel with internal heat generation. International Journal of Heat and Mass Transfer 114, 2017, 688-702.
 

جعفر پاشایی، رحیم خوشبختی سرای.  بررسی رفتار شعله گاز طبیعی در محفظه احتراق یک موتور اشتعال جرقه­ ای. دوره 10، شماره 1 - شماره پیاپی 19، تابستان 1396، صفحه 59- 74.   
 
Kamran Poorghasemi, Rahim Khoshbakhti Saray, Ehsan Ansari, Behrouz Khoshbakht Irdmousa, Mehdi Shahbakhti, Jeffery D. Naber. Investigation of the effects of diesel injection strategies on natural gas/diesel RCCI combustion in a light duty diesel engine. Applied Energy  199, 2017, 430-446.

 E Neshat, R Khoshbakhti Saray, S Parsa. Numerical analysis of the effects of reformer gas on supercharged n-heptane HCCI combustion. Fuel 200, 2017/7/15, 488-498.
 
E Neshat, Damon Honnery, Rahim Khoshbakhti Saray. Multi-zone model for diesel engine simulation based on chemical kinetics mechanism. Applied Thermal Engineering, 2017/4/21.
 
Simin Anvari, Rahim Khoshbakhti Saray, Keyvan Bahlouli. Employing a new optimization strategy based on advanced exergy concept for improvement of a tri-generation system. Applied Thermal Engineering 113, 2017/2/25, 1452-1463.
 
A Zehni, RK Saray, K Poorghasemi. Numerical comparison of PCCI combustion and emission of diesel and biodiesel fuels at low load conditions using 3D-CFD models coupled with chemical kinetics. Applied Thermal Engineering 110, 2017/1/5, 1483-1499.
 
 
 محسن صادقی، سید محمد سیدمحمودی، رحیم خوشبختی سرای. ارائه مدل یک بعدی جدید برای تحلیل عملکرد اجکتور. مجله علمی و پژوهشی مهندسی مکانیک دانشگاه تبریز، دوره 46، شماره 2، تابستان 1395.
 
Kamran Poorghasemi, Rahim Khoshbakhti Saray, Keyvan Bahlouli, Alborz Zehni. 3D CFD simulation of a natural gas fueled HCCI engine with employing a reduced mechanism. Fuel 182, 2016/10/15, 816-830.

E Neshat, RK Saray, V Hosseini. Effect of reformer gas blending on homogeneous charge compression ignition combustion of primary reference fuels using multi zone model and semi detailed chemical-kinetic mechanism. Applied Energy 179, 2016/10/1,  463-478.

M Khaljani, RK Saray, K Bahlouli. Evaluation of a combined cycle based on an HCCI (Homogenous Charge Compression Ignition) engine heat recovery employing two organic Rankine cycles. Energy 107, 2016/7/15, 748-760.

K Bahlouli, RK Saray. Energetic and exergetic analyses of a new energy system for heating and power production purposes. Energy 106, 2016/7/1, 390-399.

E. Neshat, RK Saray,V Hosseini. Investigation of the effect of reformer gas on PRFs HCCI combustion based on exergy analysis. International Journal of Hydrogen Energy 41 (7), 2016/2/23, 4278-4295.

SM Mousavi, RK Saray, K Poorghasemi, A Maghbouli. A numerical investigation on combustion and emission characteristics of a dual fuel engine at part load condition. Fuel 166, 2016/2/15, 309-319.

M Khaljani, RK Saray, K Bahlouli. Thermodynamic and thermoeconomic optimization of an integrated gas turbine and organic Rankine cycle. Energy 93, 2015/12/15, 2136-2145.

SK Bakhshmand, RK Saray, K Bahlouli, H Eftekhari, A Ebrahimi. Exergoeconomic analysis and optimization of a triple-pressure combined cycle plant using evolutionary algorithm. Energy 93, 2015/12/15, 555-567.

S Anvari, RK Saray, K Bahlouli. Conventional and advanced exergetic and exergoeconomic analyses applied to a tri-generation cycle for heat, cold and power production. Energy 91, 2015/11/30, 925-939.

H Taghavifar, S Anvari, RK Saray, S Khalilarya, S Jafarmadar. Towards modeling of combined cooling, heating and power system with artificial neural network for exergy destruction and exergy efficiency prognostication of tri-generation components. Applied Thermal Engineering 89, 2015/10/5, 156-168.

S Anvari, H Taghavifar, RK Saray, S Khalilarya, S Jafarmadar. Implementation of ANN on CCHP system to predict trigeneration performance with consideration of various operative factors. Energy Conversion and Management 101, 2015/9/1, 503-514.
 
M Khaljani, RK Saray, K Bahlouli. Comprehensive analysis of energy, exergy and exergo-economic of cogeneration of heat and power in a combined gas turbine and organic Rankine cycle. Energy Conversion and Management 97, 2015/06, pages 154-165.
 
K Bahlouli, RK Saray, N Sarabchi. Parametric investigation and thermo-economic multi-objective optimization of an ammonia–water power/cooling cycle coupled with an HCCI (homogeneous charge compression ignition) engine. Energy 86, 2015/6/15, 672-684.
 
M Sadeghi, SMS Mahmoudi, RK Saray. Exergoeconomic analysis and multi-objective optimization of an ejector refrigeration cycle powered by an internal combustion (HCCI) engine. Energy Conversion and Management 96, 2015/05, pages 403-417.
 
K Bahlouli, RK Saray, U Atikol. Effect of heat transfer on the reduction of the detailed chemical kinetics mechanism in a homogeneous charge compression ignition combustion engine. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part D, 2015/03.
 
E. Neshat, R. Khoshbakhi Saray. An optimized chemical kinetic mechanism for HCCI combustion of PRFs using multi-zone model and genetic algorithm. Energy Conversion and Management, Volume 92, 2015/1, pages 172-183., 2015
 
E. Neshat, R. Khoshbakhi Saray. Effect of different heat transfer models on HCCI engine simulation. Energy Conversion and Management, Volume 88, December 2014, Pages 1-14.
 
رعنا خدائی، رحيم خوشبختی سرای، الهه نشاط اسفهلانی، بررسی مقايسه ای تاثير روی هم افتادگی سوپاپ ها بر خصوصيات احتراقی، عملکردی و آلايندگی موتورهای HCCI. فصلنامه علمی- پژوهشی تحقيقات موتور، جلد 32، شماره 32، پاییز 1392.
 
الهه نشاط اسفهلانی، رحيم خوشبختی سرای، شبيه سازی احتراق HCCI و آلاينده های آن با استفاده از يک مدل چند منطقه ای. فصلنامه علمی- پژوهشی تحقيقات موتور، جلد 33، شماره 33، زمستان 1392.
 
محمد موسوی، رحیم خوش بختی سرای، امین مقبولی و کامران پورقاسمی. مطالعه پارامتري تأثير افزایش مقدار سوخت ديزل در موتورهای دوگانه سوز تحت شرایط بارهای جزئی. پذیرش برای چاپ در مجله سوخت واحتراق ایران.
 
E. Neshat, R. Khoshbakhi Saray. Development of a new multi zone model for Prediction of HCCI Engine Combustion, Performance and Emission Characteristics. Energy, Volume 73, 14 August 2014, Pages 325-339.
 
Keyvan BahloulUgur AtikolR. Khoshbakhti SarayVahid Mohammadi. A reduced mechanism for predicting the ignition timing of a fuel blend of natural-gas and n-heptane in HCCI engine. Energy Conversion and Management, Volume 79, March 2014, Pages 85-96.
 
A. Amini, M. Mirzaei, R. Khoshbakhti Saray, Optimization-based non-linear control law with increased robustness for air fuel ratio control in SI engines. International Journal of Automotive Engineering 12/2013; 3:582-591.
 
صفیه السادات شیخعلیشاهی، مهدی میرزایی، سجاد آقاسی زاده و رحیم خوش بختی سرای. بهینه سازی کنترل کننده خودروی هیبریدی الکتریکی با در نظر گرفتن استاندارد الایندگی یورو 3. مجله علمی و پژوهشی سامانه های غیرخطی در مهندسی برق، دوره 1، شماره 2، پاییز 1392.
 
ساسان اکبرپور، رحیم خوش بختی سرای، مهدی میرزایی، وحید محمدی و قاسم سلیمانی استیار. توسعه یک مدل کنترلی برای پیش­بینی زمان احتراق در موتورهای HCCI. مجله سوخت واحتراق ایران، دوره 6، شماره 2، پاییز و زمستان 1392.
  
نیر سرابچی، سید محمد سیدمحمودی، رحیم خوش بختی سرای. تحلیل ترمودینامیکی چرخه ترکیبی تولید سه گانه  با محرک موتور اشتعال تراکمی مخلوط همگن. مجله علمی و پژوهشی تربیت مدرس، اردیبهشت 1392، دوره 13، شماره 2، ص56-69.
 
وحید محمدی، رحیم خوش بختی سرای، کیوان بهلولی. فرآیند کاهش مکانیزم خودکار به منظور مدلسازی احتراق در یک موتور HCCI  با سوخت گاز طبیعی و هپتان نرمال. مجله سوخت واحتراق ایران، دوره 6 شماره 1، بهار و تابستان 1392، صفحه 1- 15.
 
 سميه پارسا، رحیم خوش بختی سرای، صمد جعفرمدار، رضا اکبرپور قیاسی، یحیی عجبشیرچی. تحليل اگزرژي یک موتور ديزلي با استفاده از مدل احتراق چند منطقه اي. مجله سوخت واحتراق ایران، دوره 6 شماره 1، بهار و تابستان 1392، صفحه 49- 62.
 
N. Sarabchi, R. Khoshbakhti Saray, S.M.S. mahmoudi. Utilization of waste Heat from a HCCI engine in a tri-generation system. Int. Journal of Energy, Volume 55, 15 June 2013, Pages 965-976.
 
Amin Maghbouli, Sina Shafee, Rahim Khoshbakhti Saray, Wenming Yang, Vahid Hosseini, Hui An. A Multi-Dimensional CFD-Chemical Kinetics Approach in Detection and Reduction of Knocking Combustion in Diesel- Natural Gas Dual-Fuel Engines Using Local Heat Release Analysis. SAE Int. Journal of Engines, Vol. 6 (2), 2013.
 
Salehzadeh, R. Khoshbakhti Saray, D. JalaliVahid. Investigating the effect of several thermodynamic parameters on exergy destruction in components of a tri-generation cycle. Energy,  Volume 52, 1 April 2013, Pages 96-109.
 
Amin Maghbouli, Rahim Khoshbakhti Saray, Sina Shafee, Jafar Ghafouri. Numerical study of combustion and emission characteristics of dual-fuel engines using 3D-CFD models coupled with chemical kinetics. Fuel, Volume 106, April 2013, Pages 98-105.
 
Keyvan Bahlouli, R. Khoshbakhi Saray, and Ugur Atikol. Development of a Reduced Mechanism for n-Heptane Fuel in HCCI Combustion Engines by Applying Combined Reduction Methods. Energy & Fuels 2012, Vol. 26, n. 6, p 3244-3256, June 21, 2012.
 
A. Paykani, R. Khoshbakhti Saray , A. M. Kousha, and M. T. Shervani Tabar. Performance and Emission Characteristics of Dual Fuel Engines at Part Loads Using Simultaneous Effect of Exhaust Gas Recirculation and Pre-Heating of Inlet Air. Int. J. of Automobile Engineers1 (2011).
 
A.K. Amjad, R. Khoshbakhi Saray, S.M.S. Mahmoudi, A. Rahimi. Availability analysis of n-heptane and natural gas blends combustion in HCCI engines. Int. J. Energy 36 (2011), 6900-6909.
 
M. Fathi, R. Khoshbakhti Saray, M.D. Checkel. The Influence of Exhaust Gas Recirculation (EGR) on Combustion and Emissions of n-Heptane/ Natural Gas Fueled Homogeneous Charge Compression Ignition (HCCI) engines. Int. J. of applied Energy 88 (2011), 4719-4724.
 
 
F. Bahiraei, R. Khoshbakhti Saray,  A. Salehzadeh, Investigation of Potential of Improvement of Helical Coils Based on Avoidable and Unavoidable Exergy Destruction Concepts. Energy 36 (2011) 3113-3119.
 
A. Yousefzadi Nobakht, R. Khoshbakhti Saray, A. Rahimi. A parametric study on natural gas fueled HCCI combustion engine using a multi-zone combustion model. Int. J. of Fuel, Vol. 90 (2011) 1508–1514.

A. Yousefzadi Nobakht, R. Khoshbakhti Saray, G. Soleimani Astiar. Optimization of GRI-mech 3.0 Mechanism using HCCI Combustion Models and Genetic Algorithm. Int. J. Engineering Transactions A: Basics, Vol.24, No.2, 155-168, 2011.
 
A. Rahimi, R. Khoshbakhti Saray, E. Fatehifar. Comparison of two Different Configurations of Multi-Zone Combustion Model for Natural Gas/n-Heptane Blend in HCCI Combustion Engines. Fuel and Combustion, Vol. 2, No. 2, 2010. (In Persian)
 
Hosseinzadeh, A. and Khoshbakhi Saray, R., Seyedmahmoudi, S.M. Comparison of Thermal, Radical and Chemical Effects of EGR Gases Using Availability analysis in dual fuel engines at part loads. Journal of Energy Conversion & Management, Vol. 51(2010):2321-2329.
 
M. Fathi, R. Khoshbakhti Saray, M.D. Checkel. Detailed Approach for Apparent Heat Release Analysis in HCCI Engines. Int. J. of Fuel, Vol. 89 (2010): 2323-2330.
 
Rahimi A., Fatehifar E. and Khoshbakhti Saray R. Development of an optimized chemical kinetic mechanism for homogeneous charge compression ignition combustion of a fuel blend of n-heptane and natural gas using a genetic algorithmBottom of Form. Proc. IMechE, Part D: J. Automobile Engineering, 2010, 224(D9), 1141-1159. DOI 10.1243/09544070JAUTO1343.
 
M. M. Ettefagh, M. H. Sadeghi, M. Rezaee, R. Khoshbakhti Saray, R. Akbarpour Giasi, Application of a new parametric model-based filter to knock intensity measurement Measurement. Measurement, Vol. 43 (2010): 353-362.

R. Khoshbakhti Saray ,  V. Pirouzpanah, Theoretical Investigation of Combustion Process  Dual Fuel Engines at Part Load Considering the Effect of Exhaust Gas Recirculation. The Journal of Engine Research, Vol. 14, Spring 2009; 51-63.

R. Khoshbakhti Saray , A. Mohammadi Kousha , V. Pirouzpanah, A New Strategy for Reduction of Emissions and Enhancement of Performance Characteristics of Dual Fuel Engines at Part Loads. Int. J. Engineering Transactions B: Applications, Vol.23, No.1, 87-104, 2010.

Razmara, N. and Khoshbakhti Saray, R. A simple gas turbine system and co-generation power plant improvement based on endogenous and exogenous exergy destruction. Proc. IMechE, Part A: J. Power and Energy, 2009, 224 (A3), 433-447.

 Hosseinzadeh, A. and Khoshbakhi Saray, R. An availability analysis of dual-fuel engines at part loads: the effects of pilot fuel quantity on availability terms. Proc. IMechE, Part A: J. Power and Energy, 2009, 223 (8), 903-912. DOI 10.1243/09576509JPE786
 
 A. Mohammadi Kousha, V. Piroozpanah, R. Khoshbakhti Saray, M. Salsabili, An Experimental Investigation of Effect of Pilot-Fuel Quantity on the Combustion, Performance and Emission of an I.D.I Dual Fuel Engine.  Journal of Faculty of Engineering, Univ of Tabriz, vol. 54, 2009. (In Persian)
                                                                                    
 A. Mohammadi Kousha, V. Piroozpanah, R. Khoshbakhti Saray, M. Salsabili, Experimental Investigation of Effect of EGR Temperature on the Combustion Process, Performance and Emission of Dual- Fuel Engines at Part Loads. Journal of Faculty of Engineering, Univ of Tabriz, vol. 35, 2008. (In Persian)
 
Khoshbakhti Saray, R., Enhancement of Combustion Process in Dual Fuel Engines at Part Loads by Using Suitable Techniques. Int. J. Engineering Transactions B: Applications, Vol. 22, No.1, April 2009; 77-90.
 
Pirouzpanah, V., and Khoshbakhti Saray, R., 2007, Enhancement of combustion process in dual fuel engines at part loads using exhaust gas recirculation. Proc.lnstn Mech. Engrs, Part D: J. Automobile Engineering, Vol. 221.
 
Pirouzpanah, V., Khoshbakhti Saray, R., Sohrabi, A., and Niaei, A., 2007, Comparison of thermal and radical effects of EGR gases on combustion process in dual fuel engines at part loads. Journal of Energy Conversion & Management, Vol. 48:1909-1918.
 
Pirouzpanah, V., and Khoshbakhti Saray, R., 2006, A Predictive model for the combustion process in dual fuel engines at part loads using a quasi dimensional multizone model and detailed chemical kinetics mechanism. Int. J. Engineering Transactions B: Applications, Vol. 19, No. 1: 83-98.
 
Pirouzpanah, V., and Khoshbakhti Saray, R., 2003, Reduction of emissions in an automotive direct injection diesel engine dual-fuelled with natural gas by using variable exhaust gas recirculation. Proc.lnstn Mech. Engrs, Part D: J. Automobile Engineering, Vol-217: 719-725.
 
 

Presentations:

Hamed Ghiasirad, Nima Asgari, Rahim Khoshbakhti Saray, Siamak Mirmasoumi, Geothermal-based freshwater production by humidification-dehumidification and evaporating desalination units integrated with a CCHP system: Energy and exergy analysis. 2021, International Conference on Desalination and Water Purification (ICDWP2021), Bandar Abbas, Iran.

 

H. Ghiasirad, R. Khoshbakhti Saray, B. Abdi, K. Bahlouli. Energy, exergy, and exergo-economic analyses of Urmia sugar factory: a case study of Iran, 2020, 11th international chemical engineering congress & exhibition, Fouman.

 

حيدرآبادي، شاداب و خوشبختی سرای، رحیم و نشاط، الهه،1399، بررسی مسیر انجام واکنش های شیمیایی در فرایند احتراق موتورهای RCCI. سومين همايش ملي موتورهاي درونسوز، تهران.  

 

لشگرپور، مهدي و خوشبختی سرای، رحیم و نجفي، محمد،1399، توسعه مدل پيش بيني کننده زمان شروع احتراق در موتور اشتعال تراکمي کنترل شونده واکنشي . سومين همايش ملي موتورهاي درونسوز، تهران.  

 

جليور، قاسم و خوشبختی سرای، رحیم و نشاط، الهه،1399، تاثیر زمان پاشش بر مسیر انجام واکنش ها در احتراقPCCI برای سوخت دیزل و بیودیزل. سومين همايش ملي موتورهاي درونسوز، تهران.  

 

راحلي، مجتبي و خوشبختی سرای، رحیم و پورگل­محمد، محمد،1399، پیش بینی نرخ انتقال حرارت در مبدل های بازیافت حرارت از انرژی های اتلافی موتورهای احتراق داخلی. سومين همايش ملي موتورهاي درونسوز، تهران.  

 

مهدوي، علي­اکبر و خوشبختی سرای، رحیم و امیرخانی، فرشاد، 1399، بررسی تجربی و طراحی یک مبدل حرارتی با رویکرد بازیابی بهینه حرارت اتلافی از یک موتور دیزلی. سومين همايش ملي موتورهاي درونسوز، تهران.  

 

امیرخانی، فرشاد و خوشبختی سرای، رحیم و شرقي، رضا ،1398، بررسی تجربی عملکرد سیستم تولید همزمان توان و حرارت خانگی با رویکرد حذف چگالش گازهای احتراقی موتور،هشتمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران،تبریز،،، https://civilica.com/doc/1165752

 

جلیور، قاسم و خوشبختی سرای، رحیم و نشاط اسفهلانی، الهه،1397، شبیه سازی احتراق PCCI با سوخت بیودیزل با استفاده از مدل CFD،دومین همایش ملی موتوهای درونسوز،بابل،،، https://civilica.com/doc/909262

 

ناظمیان، مهرداد و خوشبختی سرای، رحیم و نشاط، الهه،1396،بررسی تاثیر عمق کاسه پیستون بر عملکرد و آلایندگی موتور RCCI،دهمین همایش بین المللی موتورهای درونسوز، تهران،،،https://civilica.com/doc/733896

 

پاشایی، جعفر و خوشبختی سرای، رحیم،1395،بررسی رفتار شعله گاز طبیعی در محفظه احتراق یک موتور- ژنراتور اشتعال جرفه ای دور ثابت،اولین همایش پیشرانه های دریایی، تهران،،،https://civilica.com/doc/812053

 

M. Khaljani ;R. Khoshbakhi Saray ;k bahlouli, Multi-objective Optimization of a Cogeneration of Power and Heat in a Combined Gas Turbine and organic Rankine cycle. 7th International Exergy, Energy and Enviroment Symposium, 27-30 April 2015, Valenciennes, France.

 

K. Bahlouli ;R. Khoshbakhi Saray, Thermoeconomic Multi-Objective Optimization of an Ammonia-Water Power/Cooling Cycle coupled with a HCCI Engine. 7th International Exergy, Energy and Enviroment Symposium, 27-30 April 2015, Valenciennes, France.

 

یونس شورابی، رحيم خوشبختی سرای، بررسی میزان نشر آلاینده اکسیدهای نیتروژن خروجی از محفظه های احتراق RQL. سومین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا، تهران، دانشگاه صنعتی شریف، https://www.civilica.com/Paper-CANPM03-CANPM03_085.html.


الهه نشاط اسفهلانی، رحيم خوشبختی سرای، شبيه سازی احتراق HCCI و آلاينده های آن با استفاده از يک مدل چند منطقه ای. هشتمین کنفرانس بین المللی موتور، بهمن 1392، تهران، ایران.


رعنا خدائی، رحيم خوشبختی سرای، الهه نشاط اسفهلانی، بررسی مقايسه ای تاثير روی هم افتادگی سوپاپ ها بر خصوصيات احتراقی، عملکردی و آلايندگی موتورهای HCCI. هشتمین کنفرانس بین المللی موتور، بهمن 1392، تهران، ایران.


F. Khoshabadi, R. Khoshbakhti Saray, M. Mirzaei. Development of a Control Oriented Model for Controlling HCCI Engine Using VCR system. 8th Int. conference on ICEs. February 2011, Tehran, Iran.
 
F. Khoshabadi, R. Khoshbakhti Saray. Double Acting Internal Combustion Engine. 8th Int. conference on ICEs. February 2011, Tehran, Iran.
 
Sina Kazemi Bakhshmand, Rahim Khoshbakhti Saray. Energetic and exergetic analysis of a novel combined cogeneration system with chemical looping combustion for CO2 capturing. CCHP2013, September 2013, Kashan, Iran.
 
سیمین انواری، رحیم خوشبختی­ سرای. آنالیز و تحلیل سیکل تولید همزمان سه گانه (CCHP) با استفاده از مفاهیم جدید اگزرژی. کنفرانس ملی تولید برق همزمان یا حرارت و برودت و سیستم­های هیبریدی CCHP2013، پژوهشکده انرژی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران، 6 و 7 شهریور­ماه 1392.


هاجر افتخاری، رحیم خوش بختی سرای، افشین ابراهیمی. آنالیز اگزرژی-اقتصادی و بهینه سازی نیروگاه چرخه ترکیبی توسط الگوریتم ژنتیک.  دومین کنفرانس بین المللی رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی، اسفند ماه 1391، تهران، ایران.


E. Dehghan, R. Khoshbakhti, A. Salehzadeh, and A. Ebrahimi. OPTIMIZATION OF A COGENERATION CYCLE BY GENETIC ALGORITHM AND EXERGOECONOMIC ANALYSIS OF THE CYCLE USING NEW EXERGETIC CONCEPTS. HPC2012, September 2012, Alkmaar, Netherland.
 
سمیه پارسا، رحیم خوش بختی سرای، صمد جعفرمدار، رضا اکبرپور قیاسی، تحليل بالانس اگزرژي در موتور ديزلي با استفاده از مدل احتراق چند منطقه اي . چهارمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران، بهمن 1390، کاشان، ایران.
 
ساسان اکبرپور، رحیم خوش بختی سرای، مهدی میرزایی، توسعه یک مدل کنترلی برای پیش­بینی زمان احتراق در موتورهای اشتعال تراکمی با بار همگن . هفتمین کنفرانس بین المللی موتور، آبان 1390، تهران، ایران.


سعید عواطفی، داوود جلالی وحید، رحیم خوش بختی سرای، تحلیل گذرای روانکاری الاستو هیدرودینامیکی محل تماس رینگ پیستون و دیواره سیلندر در موتورهای احتراق داخلی. هفتمین کنفرانس بین المللی موتور، آبان 1390، تهران، ایران.


امیر کارگر امجد، رحیم خوش بختی سرای، سید محمد سیدمحمودی، آرش رحیمی، آناليز اگزرژي احتراق HCCI در موتورهاي گازسوز. هفتمین کنفرانس بین المللی موتور، آبان 1390، تهران، ایران.


وحید محمدی، رحیم خوش بختی سرای، آرش رحیمی، فرآيند کاهش مکانيزم با استفاده از روش DRGEP براي شبيه‌سازي احتراق در يک موتور HCCI گازسوز. هفتمین کنفرانس بین المللی موتور، آبان 1390، تهران، ایران.


A. Maghbouli, R. Khoshbakhti Saray, S. Shafee, J. Ghafouri, Simulation and validation of combustion characteristics of dual-fuel engines by developing advanced integrated 3D-CFD/chemical kinetics model, 7th Int. conference on ICEs. November 2011, Tehran, Iran.
 
S. Shafee, R. Khoshbakhti Saray, A. Maghbouli, J. Ghafouri, 3-D Modeling of Combustion in a Natural Gas Fueled HCCI Engine. 7th Int. conference on ICEs. November 2011, Tehran, Iran.
 
Morteza Fathi, R. Khoshbakhti, J. Kheyrollahi, M. Pourfallahi and G. Javadirad. EGR and Intake Charge Temperature Effects on Dual-Fuel HCCI Combustion and Emissions Characteristics. 10th international conference on engines and vehicles- ICE-2011, September 2011, Napoli, Italy.


آیدین صالح زاده، رحيم خوشبختی سرای و داوود جلالی وحید، مقایسه عملکرد سیکل های تولید توان ساده و همزمان با استفاده از مفاهیم جدید اگزرژی. اولین کنفرانس علوم حرارتی ایران، بهمن 1389، مشهد، ايران.


F. Bahiraei, A. Salehzadeh, R. Khoshbakhti Saray, Investigation of Exergy Destruction Based on Avoidable and Unavoidable Concepts for Helical Coils. ASME 2010 (ESDA2010), 12-14 July. 2010, Istanbul, Turkey.
 
A. Amini, M. Mirzaei, R. Khoshbakhti Saray, Control of air fuel ratio in SI engine using optimization. ASME 2010 (ESDA2010), 12-14 July. 2010, Istanbul, Turkey.
 
N. Razmara, R. Khoshbakhti Saray, Exergy Analaysis Of A Simple Gas Turbine System Considering Combustion Process As Complete Combustion And Equilibrium Combustion. ASME 2010 (ESDA2010), 12-14 July. 2010, Istanbul, Turkey.
 
A. Fathi, R. Khoshbakhti Saray, INTAKE CHARGE TEMPERATURE EFFECT ON DUAL-FUEL HCCI COMBUSTION. The 3rd Fuel & Combustion  Conference of Iran, 22-23 Feb. 2010, Tehran, Iran.
 
A.Y. Nobakht, R. Khoshbakhti Saray, USING GENETIC ALGORITHM and MULTI ZONE COMBUSTION MODEL for OPTIMIZATION of GRI-MECH 3 Mechanism in HCCI ENGINES. The 3rd Fuel & Combustion  Conference of Iran, 22-23 Feb. 2010, Tehran, Iran.
 
A. Rahimi, R. Khoshbakhti Saray, E. Fatehifar, A. Yousefzadi Nobakht, Development of an optimized chemical kinetic mechanism for HCCI combustion of n- Heptane and natural gas fuels mixture using genetic algorithm. The 6th International Chemical Engineering Congress and Exhibition (IChEC 2009).
 
 آرش رحيمي ممقاني،  رحيم خوشبختی سرای ،   اسماعيل فاتحی فر، علي يوسف زادی نوبخت، ارائه مكانيزم سينتيك شيميايي مفصل بهينه براي احتراق مخلوط سوخت های گاز طبيعي و هپتان نرمال درموتورهاي HCCI دوگانه سوز با استفاده از الگوريتم ژنتيك. ششمين همايش بين‌المللي موتورهاي درونسوز، آبان 1388، تهران، ايران.


رحيم خوش بختي سراي،  قاسم سليماني استيار، انتخاب مناسب ترين مكانيزم سينتيك شيميايي مفصل بهينه براي احتراق سوخت گاز طبيعي درموتورهاي دوگانه سوز( ديزل+گازطبيعي ) با استفاده از الگوريتم ژنتيك. ششمين همايش بين‌المللي موتورهاي درونسوز، آبان 1388، تهران، ايران.
 
سيد عليرضا خباز، رحيم خوش بختي سرای،   کيوان بهلولي، سيد مهدي لشكرپور، بررسي تجربي تاثير پارامترهاي سوخت ديزل در آلايندگي و عملکرد يک موتور ديزل پاشش مستقيم. ششمين همايش بين‌المللي موتورهاي درونسوز، آبان 1388، تهران، ايران.
                                                                                                                          
T. Tavakoli, B. Ghobadian, M.R. Saeidi Neicharan, G. Najafi, R. Khoshbakhti Saray, Effect of Biodiesel on Engine Ignition Delay with Artificial Neural Network. The 6th ICE Conference, 2009, Tehran, Iran.
 
فرید وکیلی تهامی، رحیم خوش بختی سرای، رئوف مبشری، سلمان جلالی فر، طراحی مجدد محفظه احتراق موتور اشتعال جرقه ای    OHV-ROA و بررسی اثرآن در کاهش  میزان آلاینده ها. هفدهمين کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک، تهران، ایران، اردیبهشت 1388.


A. Moallemi, F. Ghalichi, R. Khoshbakhti Saray, M.R. Soleimani, N. Mahdinejad, Artificial Neural Networks for Prediction of Efficiency, Fuel Consumption and Exhaust Temperature in a CNG/Diesel Dual Fuel Engine. The 17th Iranian International Conference of Mech. Eng., Tehran, Iran, 2009.
 
V. Pirouzpanah, R. Khoshbakhti Saray. Theoretical Investigation of Combustion Process in Dual Fuel Engines at Part Loads Considering the Effect of Exhaust Gas Recirculation. The 5th ICE Conference, 2007, Tehran, Iran.
 
V. Pirouzpanah, R. Khoshbakhti Saray and S. Jafarmadar. Simulation of combustion process in dual fuel engines at part loads using detailed chemical kinetic mechanism. The 14th ISME Conference, May 16-18 2006, Isfahan, Iran.


وهاب پيروزپناه‏، صمد جعفرمدار و رحيم خوش بختي سراي، مطالعۀ اثر رادیکال های آزاد فعال در فرایند احتراق  موتور های دو گانه سوز(ديزل-گاز) با استفاده از مدل سازی سینتیک شیمیائی مفصل ، چهاردهمين کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک، اصفهان، ایران، اردیبهشت 1385.


امیر صادقپور، وهاب پيروزپناه‏ و رحيم خوش بختي سراي، بررسی تجربی تاثیر درصد جایگزینی گاز طبیعی در عملکرد و آلایندگی موتور دیزلی دوگانه سوز. چهاردهمين کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک، اصفهان، ایران، اردیبهشت 1385.

وهاب پيروزپناه‏، رحيم خوش بختي سراي، 1380، اصلاح عملكرد و آلايندگي موتور ديزل-گاز در بارهاي جزئي با استفاده از روش هاي خفانش و EGR ، دومين همايش موتورهاي درونسوز، 27-28 بهمن ماه 1380، صفحه 1-9.
 

 
       
 
صفحه اصلی | وب سایت دانشگاه صنعتی سهند |
تبریز، دانشگاه صنعتی سهند، دانشکده مهندسی مکانیک، صندوق پستی: 1996-51335 | تلفن دفتر دانشکده: 4310 3344 41 98+ | info.mech@sut.ac.ir